moaslifestyle

Direktlänk till inlägg 21 juli 2013

Häst Dikter & Häst Citat

Av Moa - 21 juli 2013 21:41


1.Kärleken till en häst är aldrig så stor som i de
n stund man måste skiljas från hästen.

2.Hästar ger oss de vingar vi saknar

3.Ge en häst vad den behöver och den ger dig sitt hjärta.

4.Den som sa att man inte kan köpa lycka för penga
r visste inte att man kan köpa en häst

5.Det finns något i hästens yttre som är bra för m
änniskans inre.

6.Rid aldrig fortare än din skyddsängel kan flyga


7.En häst är som en bästa kompis: alltid där för att stötta dig och göra livet värt
 att leva.

8.Om Gud hade menat att människan skulle gå hade han gett oss fyra ben.
Istället gav han oss två - ett för vardera sidan av en häst.
(ps. tror inte på gud)

9.Hästar gör ett landskap  vackert

10.Hästar är som luft.. utan dom kan man inte leva.

11.Du älskar inte en häst för att den är vacker, d
en är vacker för att du älskar den.

12.En häst utan ryttare är alltid en häst, men en 
ryttare utan en häst är bara en människa.

13.Om du är så duktig att du kan rida rätt med hjä
lptyglar så är du så duktig att du inte behöver dem.

14.Om förhållandet bygger på förtroende så lyder h
ästen även utan bett och tyglar.

15.Vi har nästan glömt hur märkvärdigt det är att 
ett så stort och starkt och intelligent djur som en häst tilllåter att ett
 annat mycket svagare djur att rida på deras ryggar.

16.För hästens felsteg bär ryttaren ansvar

17.Hästens välbefinnande går alltid före ditt eget.

18.Min häst är min vän inte min slav

19.Du kan v älja var och hur din häst ska gå, se ut och föra sig.
Men inte hur den tänker, vill och känner.

Tycker alla dikter och citat säger väldigt bra saker ♥

Hej då //Moa

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Moa - 16 december 2013 08:07


Hej! :) Snart skola.. Idag börjar jag 08:40 och slutar 13:25 :D Först har vi klassråd efter klassrådet har vi 10 minuters rast sen börjar no:n tråkigt.. Efter n:on har vi 10 minuters rast sen börjar matten.. ennu tråkigare... Men sen har vi mat. Efte...

Av Moa - 15 december 2013 17:57


Hej! varit och ridit för en stund sen. Jag red ut med Tova och hennes häst Amy. Vi red väldigt långt. Alla 4 var trötta efteråt. Vi red mest i skogen och Ninette är ganska rädd av sig så hon blir rädd väldigt ofta. Och jag brukar aldrig ramla av när ...

Av Moa - 15 december 2013 11:38

Hej! Tänkte visa lite bilder jag redigerade för en stund sen. :)   Hon är så fin! Älskar dig Ninette!        Utan henne är jag inget!     ...

Av Moa - 15 december 2013 10:09


Hej! idag är det 3:e advent. Och det är 9 dagar kvar tills julafton! :D Idag ska vi sätta upp julgranen. Och jag ska åka till stallet och rida, ska rida ut med Tova. Jag ska rida Ninette och Tova ska rida Amy. Imorgon är det måndag igen... Men bara n...

Av Moa - 14 december 2013 22:05

Vi börjar med mig och Ninette           fokuserad på sitsen ;)     Dom flesta är tagna av Wilma.Och nu lite Zorro. All bilder på Zorro är tagna av mig.           så söt!   Och lite bilder på mig ;)        Nu ska jag vänta på att saturday nig...

Presentation


Hej! Jag heter Moa och är en snart 14 årig tjej som älskar hästar och att fotografera.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards